Statystyki
- Odwiedziny: 338921
- Do końca roku: 256 dni
- Do wakacji: 63 dni
Do zadań poradni należy:
1. Diagnozowanie dzieci i młodzieży.
2. Udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3. Realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.
4. Organozowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych.
Główne formy pomocy bezpośredniej
Określanie poziomu rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego.
Diagnoza trudności wychowawczych i pomoc psychologiczną rodzinom, dzieciom i młodzieży (konsultacje, poradnictwo, terapia psychologiczna).
Diagnoza i terapia trudności w nauce uczniów.
Diagnoza i terapia w zakresie dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii.
Wspomaganie rodziców w pracy edukacyjno - wychowawczej z dzieckiem.
Diagnoza i terapia logopedyczna.
Działalność profilaktyczno - doradczą dla nauczycieli i rodziców.
Spotkania superwizyjne dla psychologów i pedagogów szkolnych.
OFERTA DLA NAJMŁODSZYCH
DZIECI W WIEKU OD 0 DO 3 ROKU ŻYCIA i ich rodziców
1. Diagnoza i korekcja wymowy u dzieci.
2. Zajęcia stymulujące rozwój mowy u małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.
3. Diagnoza psychologiczna i zajęcia dla małych dzieci w wieku od 0 do 3 roku życia, które jeszcze nie uczęszczają do placówek oświatowych i ich rodziców/opiekunów.
4. Opiniowanie w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
5. Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu rządowego "Za Życiem".
(specjalistyczne oddziaływania psychologiczno-pedagogiczne stymulujące rozwój małego dziecka, obejmujące potrzeby wychowawcze dziecka z uwzględnieniem potrzeb rodziny).
OFERTA DLA PRZEDSZKOLAKÓW
1. Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu rządowego "Za Życiem"
2. Spotkania terapeutyczne dla dzieci z problemem nadpobudliwości psychoruchowej.
3. Zajęcia rozwojowo-terapeutyczne inspirowane metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne.
4. Grupowe zajęcia rozwijające umiejętności społeczne w ramach programu rządowego "Za Życiem".
5. Zajęcia rozwijające myślenie matematyczne (w oparciu o program edukacji matematycznej wg prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
6. Przesiewowe badania logopedyczne na terenie przedszkoli.
7. Diagnoza i korekcja wymowy u dzieci.
8. Badania dojrzałości szkolnej.
OFERTA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
1. „Moje prawa” - warsztaty dla uczniów klas I-III.
2. „Zrozum mnie” - zajęcia dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową .
3. Indywidualna korekcja wad wymowy dzieci z klas I - VIII ( logopeda).
5. „Największy skarb” - warsztaty rozwijające umiejętności społeczne dla uczniów klas IV-VIII.
6. „Lekcje przestrogi” – program profilaktyczny dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej.
7. „ Gry i zabawy rozwijające myślenie arytmetyczne i liczenie ” – zajęcia dla uczniów klas I -II.
8. „Ortograffiti” – program edukacyjno – terapeutyczny dla uczniów klas IV – VIII – czytam, piszę i liczę.
9. „ Problemom mogę zaradzić” - indywidualne spotkania z psychologiem.
10. Interwencja kryzysowa - pomoc psychologiczna uczniom w rozwiązywaniu trudnych problemów osobistych i szkolnyc.
11. Treningi radzenia sobie ze stresem .
OFERTA DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
1. „ Problemom mogę zaradzić” - indywidualne spotkania z psychologiem.
2. Interwencja kryzysowa - pomoc psychologiczna uczniom w rozwiązywaniu trudnych problemów osobistych i szkolnych.
3. Indywidualne lub grupowe zajęcia z ortografii języka polskiego - dla uczniów o podobnych zaburzeniach czytania i pisania.
4. „Ortograffiti” - program edukacyjno-terapeutyczny dla uczniów z dysleksją rozwojową i dysortografią.
5. „Program doradztwa zawodowego” – pomoc uczniom w trafnym wyborze zawodu i drogi dalszego kształcenia oraz w określaniu własnych predyspozycji zawodowych.
6. Treningi radzenia sobie ze stresem.
7. Zajęcia adaptacyjno-integrujące realizowane w klasach I gimnazjów i liceów na początku roku szkolnego.
8. Zajęcia na temat "Jakie wartości cenię w życiu? Jak skutecznie porozumiewać się z innymi? Jak mogę powiedzieć moje „NIE” nie zrażając tym innych?
9. „Wykorzystam swoją szansę” - jak się uczyć szybciej i skuteczniej, jak poprawić pamięć, rozwiązać problem na wiele sposobów.
OFERTA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY O SZCZEGÓLNYCH UZDOLNIENIACH
1. Rozpoznawanie typów uzdolnień.
2. Diagnoza zdolności poznawczych oraz inteligencji emocjonalnej.
3. Porady dotyczące podejmowania decyzji o przyspieszeniu obowiązku szkolnego oraz indywidualnego toku nauki.
4. Treningi myślenia twórczego, nauka technik szybkiego i skutecznego uczenia się i zapamiętywania, gry i zabawy prowadzące do twórczego rozwiązywania problemów
5. Wsparcie w rozwoju kompetencji społecznych.
6. „Wykorzystam swoją szansę” - zajęcia rozwijające twórcze myślenie i wyobraźnię - program dla zdolnych uczniów z klas II-III i IV-VI.
ZARÓWNO ZAJĘCIA GRUPOWE I INDYWIDUALNE SĄ BEZPŁATNE.
ZAJĘCIA GRUPOWE MOGĄ ODBYWAĆ SIĘ W SZKOLE LUB W PORADNI.
ZAJĘCIA PRZYGOTOWANE SĄ WEDŁUG AUTORSKICH ORAZ WŁASNYCH PROGRAMÓW, ZATWIERDZONYCH PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ W NIEMODLINIE